Karl Christoph Rebane
- Disainiteaduskond
- Moedisain
- ba
- The Significant Other
- Juhendaja(d): Piret Puppart
Fotograaf: Sandra Luks
MUA: Anne Liis Puhk
Modellid: Mattias Orgmets, Fenelle Pajumets
Kontseptsioon
Sümbioos nelja aasta jooksul kogunenud luule ja moe vahel, teekond hüper-feminiinsusest -maskuliinsuseni, sõnadest pesuõmblusteni. Kollektsioon The Significant Other lahkab eesotsas küsimust – kas armastust mis on närbunud esmapilgul olematuks on võimalik taaselustada?
Disainis on minu põhirõhuks saanud sugude segamine läbi moespektri, milles tahan luua rõivaid, mis ei oleks sootud, vaid hoopis omaksid mõlema soo arhetüüpe ning oleksid omavahel balansis – seda ka antud kollektsioonis. Sõnad võimas ja õrn võiksid eksisteerida igaühes meist, olenemata soorollist.
Südamelähedaseks on saanud taaskasutus ning upcycling kontseptsiooni raamide purustus – on way-over-due ja lahe, et kiirketid on hakanud taaskasutama puuvilla, kuid on nii palju muudki, mida saaks just moekunstis ära kasutada. Oma kollektsioonis olen kasutanud näiteks merelihvitud klaasikilde, mida peale puurimist olen seadnud niidi otsa, et luua uutmoodi ‘’pärltikandeid’’, austades ka traditsioonilisi meetodeid tikkimisel.
Olen loonud kaht erikarva kunstnahka – üks nendest konkreetselt sisaldab karvu, ehk nülgisin nahavabaks juuksurikooli soengunukud, kellest’ sulatasin kokku uue pinnase. Leidsin võimaluse taaskasutada ka madudelt kooruvat nahka, mis pole eelnevat laialdast praktilist kasutust maailmas leidnud, kuna tegemist on õhkõrna kohe-kui-katsud-läheb-katki materjaliga – ent leidsin viisi, kuidas seda töödelda piisavalt tugevaks, et luua isegi sellest masinaga õmmeldud särk.
Kollektsioonis on ka mu elu esimesed kudumid – selle asemel, et alustada käpikust või sokist võtsin esimeseks katsumiseks kohe 4,6m ümbermõõduga krinoliinkleidi kui ka laiaõlgse kahekihilise kudumiga krinoliin-jaki loomise, mis võtsid kodumasinaga kena 2.5 karantiini kuud.
The Significant Other kooseksiteerib enda verivärske teise väljaantud luulekoguga ‘’TE-MA’’ mis lahkab mu viimast nelja aastat kui ka suures osas palju ‘’esimesi tundeid’’ ning üleminekut Haapsalust Tallinna. Neidsamu lugusi ja emotsioone kasutasin kollektsiooni inspiratsioonina, leides mõtestatust vormidesse kui ka detailidesse just läbi enda kogetu.